fredag 6 januari 2012

Miss B goes Anna Anka

Att lära sig av sina misstag är inte alltid min starka sida. Igår försökte jag att blondera mitt hår själv. Och fast jag vet att det alltid blir gult/orange sååå var jag bara tvungen att prova. Kanske den här nya färgen med silvereffekt och antigultonreflex kan funka. Det gjorde det inte. Typiskt.
Det var inte heller lite gult utan väldigt väldigt gult.
Ner till affären igen och i vägran att färga allt mörkt igen tog jag en annan blond färg med askton och sen var det bara att hålla tummarna. Det blev bättre än vad jag någonsin kunnat ana. Allt det gula försvann och nu är jag bara blond. Kanske lite mer blond än vad jag egentligen ville bli men iaf inte gul!

I affären andra gången fick jag syn på en ananas. "Åhh vad gott! Jag som ska försöka att inte äta så mycket godis, en ananas blir ju perfekt. Och de där allergiska reaktionerna jag brukar få av ananas i form av röd klåda över hela kroppen kommer jag säkert inte få den här gången."
Det fick jag inte heller.
I stället vaknade jag idag upp med svidande läppar tre ggr så stora som de brukar vara. Bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar