torsdag 26 januari 2012

Mammagrejen

Idag är jag sjuk igen.. När ska kroppen vänja sig vid alla barnbaciller? Jag har en kollega som inte har en enda sjukdag, vad är hemligheten? Hon röker iofs värre än nån annan jag känner och är det priset att betala för att slippa återkommande karensdagar så kan det va..

Jag ligger i sängen och försöker mentalt förbereda mig för saker som ska ske i mitt liv. Hittade nån lista över saker man "måste ha!" innan bebisen kommer. Hjälp. Folk är fanatiska. Vad är ens en amningskudde? Måste man ha en badtermometer, man känner väl om vattnet är för varmt? Jag svarade iaf på en blocketannons på en spjälsäng för 150 spänn, barnet ska väl sova. Det måste ju finnas ofantligt många gamla babygrejer som folk inte behöver längre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar