söndag 25 mars 2012

Lördagen

Helg tänker man. Vad har jag hunnit med för kul? Näee, jag har hunnit med massa konstiga saker. Igår slog det slint i huvudet på mig. Massor med negativa tankar som kommer, det blir nattsvart och slår blixtrar framför ögonen och i sådana stunder vill jag bara fly. Fly fly fly från de dumma tankarna. Så jag tog min lilla bil, puttrade iväg och rymde hemifrån. Men, ja.. Hur mycket trippmätaren än går så försvinner inte känslan och tankarna med den. Jag tycker om mina vänner här otroligt mycket, men de negativa tankarna säger till mig att de bara tycker om mig när jag är snäll och glad. Så var ska jag ta vägen? Efter några timmars irrande, 20 missade samtal på telefonen, 10 obesvarade sms senare tar jag förnuftet till fånga och åker hem. Hem till mannen som är på väg att ringa polisen. Till mannen som kramas och pussas fast jag är knäpp. Och jag skäms. SKÄMS.

Och som "straff" ger han mig glass och kaffe på balkongen. Sen tar han mig till Väsby centrum och köper nya kläder till mig (jag har inte slutat växa direkt) och lördagsgodis. Sura godisar eftersom "du behöver inte bli mer söt".

Och jag skäms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar