fredag 23 mars 2012

Fy...

Vaknade upp av solen och blev glad, loggade in på fejjan på smarttelefonen och läste översta nyheten. En vän som uppenbarligen är något bitter hade skrivit följande statusuppdatering.
"Sedan jag gått med i en loppisgrupp här på fejjan... har jag fått enorma återfall av "det finns inget hopp för mänskligheten-syndrom" Fy fan vad mycket skit folk har/vill ha... och tacky inredning som ord på väggen med budskap om att man ska fånga dagar, kramas, mysa eller att hela familjen är så jävla puttinuttig så...

Kanske skulle göra ett experiment och köpa på mig porslinspudlar, väggord, bilder på mig själv liggandes på en spegel, se sean banan på bio och skratta åt hej baberiba... vem vet... det kanske är så man kommer till himlen och förblir lyckligast här i livet... de kanske är jag som gör fel. Eller så skulle det sluta med att jag skulle ligga i en rännsten, skakandes i fosterställning och mumla en ramsa från nått melodifestivalbidrag..."
Så tappar jag hoppet om männskligheten. Alla människor kan inte tycka lika och alla människor skulle inte vara lyckliga av hans liv. Vad hände med respekten för andra människor och deras val till att få vara just de människorna de är?
Människor som är onda, som gör andra människor ont. Människor som utsätter andra människor för kränkningar, övergrepp och människor som på något sätt gör illa barn och djur. Lägg din bitterhet på dem i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar