fredag 27 april 2012

Att få välja själv

Någon tyckte det verkade helt onödigt av mig att använda alla mina semesterdagar för att vara ledig innan
förlossningen.
- Du måste ju kunna få bli sjukskriven, eller få sån där.. havandeskapspeng.. Inte ska du behöva ta av dina semesterdagar!
Jag orkade inte förklara något närmare utan sa nått i typ med att man får mer pengar när man har semester. Jag bryr mig inte ett dugg om de kronorna. Sanningen är den att det har en psykisk orsak. Jag har VALT själv att vara ledig. Jag är inte sjuk, utan frisk. Jag klarar av att vara på mitt jobb, jag har bara bestämt att lägga tid på mig själv och vår bebis.

Igår märkte jag hur frisk jag faktiskt är jämfört med några veckor sedan. Jag hade tråkigt :) Under tiden jag var sjukskriven kan jag inte minnas en enda gång jag tyckte det var jobbigt att inte ha en plan för dagen. I går var jag rastlös och åkte till jobbet för att luncha med dom?! (okej, kanske inte helt friskt ändå ;)

Dagens "to do-list" blir så roliga saker som att:
Dammsuga lägenheten
Städa badrummet
Betala räkningar
Deklarera
Ringa elbolaget och skaffa ett avtal
Skaffa e-leg och sätta mig in i föräldrapenning

Allt kul på en och samma dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar