torsdag 26 april 2012

Försäkringskassan

Jag vill så gärna tänka gott om de allra flesta men finns det något gott ord att nämna om försäkringskassan? Enligt dom har min läkare inte skickat några komplementerande uppgifter och jag kan därför inte få någon ersättning alls för de veckor då jag mådde som sämst. Blev besviken på min läkare och undrade lite va hon höll på med men det visade sig att hon faktiskt har skickat uppgifterna. Via försäkringskassans elektroniska system i nån modul där. För över två veckor sedan! Detta betyder att jag nu måste åka in till centrum, hämta ut en kopia från läkaren på det hon har skrivit och skicka in via snigelpost och hålla alla tummar att försäkringskassan hinner få brevet innan 2:e maj (fick iaf förlängt den tiden en vecka). Nämnde jag att min handläggare har gått på semester och kommer tillbaka den 2:a och ersättaren svarar inte när jag och läkaren har försökt ringa.

Det är tur att jag är friskförklarad igen så att man orkar "bråka"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar